Vem är jag egentligen..?

2011-08-18 | 19:19:59

ja.. vart ska man börja? Jenny heter lilla jag som driver denna blogg, och jag är en femton årig tjej som bor drygt en timme ifrån huvudstaden Stockholm. Här hemma bor jag i en liten röd villa med min mamma, pappa, bror Jimmy och två tokiga hundar som bara skäller och ser ut som dom har något fel i huvudet! :) haha.. Om jag ska vara helt ärlig så hatar jag vart vi bor just för att jag har väldigt långt till mina vänner och därför kan man inte bara träffas på kvällarna en stund för att sista bussen går nio hem hit så that sucks. Men annars är det mysigt.

Bloggen har jag haft ett bra tag, började blogga 2008 tror jag att det var. Då jag dock inte alls var seriös med bloggen, skrev för att alla andra gjorde det. Fast jag kan ju inte säga att jag är seriös idag heller eftersom jag har mina "bloggperioder" då jag får ryck och vill blogga jätte mycket och sedan trvärtom. Men jag är iallafall lite mer seriös och mer kunnig idag än för 3 år sen. Som hjälp till bloggen har jag min älskade kamera (Canon EOS 1000D eller bamse som min vän döpte honom till) som har tagit alla foton på bloggen. Honom har jag haft sedan den 24 Januari 2009 och samma sak med kameran så har jag "fotoperioder" fotar jätte mycket ett tag sen ligget han bara där och dammar ett annat tag. Vilket jag tycker är jätte tråkigt, att jag inte utnyttjar honom fullt ut! Men jag får hoppas på att han kommer till användning lite senare i livet.

Som ni kanske förstår så är jag den där tonårstjejen som vill sikta högt och bli en über bra fotograf en gång i tiden! Fota allt från okända fåglar till smutsiga strumpor.. allt man hittar och intresserar sig för liksom! That's my big dream..

Och som väldigt många andra tonårs tjejer så älskar jag kläder, skor, långthår och i mitt fall så kan jag inte bestämma mig vilken hårfärg jag ska ha. Jag föddes som blond, men ville vara svart hårig. Efter några år som svart/mörkhårig så bestämde jag mig för att bli blond igen.. ni vet den där fejk blonda. Så jag bara vällde på med hårfärg och där rök mitt långa hår. Så idag är jag en kort hårig men blond tjej. Jag fick ju iallafall min önskan.. haha att bli blond! Fast det gick ju inte riktigt enligt planerna, men självklart kan man ju inte stå ut i flera års väntande på det där långa håret så jag tog en fem hundring och köpte blondt löshår av en bekant. Så vips nu är jag både blond och långhårig igen :) jippie!

Om ni är intresserade av vad jag gör på fritiden så går den mesta tiden åt till min pojkvän Kim som jag firade 10 månader med för ett tag sen. Vårat datum blev 4/10-10 ♥ och det var verkligen den bästa dagen i mitt liv! Men annars på fritiden är jag med vänner. Och jag ska, men har inte riktigt hunnit med det än, börja gymma tre dagar i veckan. Eftersom att jag inte håller på med någon sport så känns det inte alls bra att bara vara stilla, knappt röra eller anstränga sig så jag har bestämt mig för det här :)

Ja, om det är ngt mer ni undrar så är det bara att skriva en kommentar så svarar jag! puss

RSS 2.0