Svar på kommentar

2013-05-13 | 18:32:13

"Kan inte du ge tips på övningar som du brukar göra? Och även om du läser några träningsbloggar som du tycker är bra? :)"

- Som sagt så tränar jag ju efter ett träningsschema som jag fått, där är det 9 övningar + 2 konditionsövningar. Och dom 9 övningarna byts ut, varje dag får man EN ny övning och då försvinner en såklart. Så jag kör alltså inte samma övningar varje dag, men kan visa några jag kört och brukar köra som jag tycker är bra!


Här är sex stycken övningar som jag tycker ger väldigt bra, dom är sjukt jobbiga faktisti! Även fast man på dom flesta bara använder kroppsvikt:) Men övning 1 är bred benböj med hantlar, 4 sekunder ner och 4 sekunder upp.
Övning 2: Höftlyft med ett ben, alltså man ska ha ena benet 90 grader och det andra ska jobba sig upp på 2 sekunder och 4 sekunder ner. Båda benen.
Övning 3: Crunch med rak rygg, 2 sekunder upp och 4 sekunder ner.
Övning 4: Sidoplanka, 1 minut på varje sida.
Övning 5: Dips med pall, 2 sekunder ner och 4 upp.
Övning 6: Statisk crunch, man ska alltså sitta sådär med rak rygg och spänna magen i 1 minut.

Sen så kör jag även övningar så som, squats, armhävningar osv.

Jag läser inte så många träningsbloggar faktist men kollar ibland två stycken, http://infinitefitness.devote.se/ & http://birkey.blogg.se/
Blir riktigt taggad när jag läser och ser infinitefitness bloggen, hon är riktigt inspirerande och gör en väldigt taggad! Sjukt duktig tjej också:)



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0